onsdag 28 november 2018

Värmare.

Imorse klockan sju när jag skulle gå till tandläkaren (okristlig tid) så var det tio!! minusgrader....Då var det ingen risk att man blev myggbiten, men däremot var det kallt och bistert om händer och öron.
Jag drog på mig mammas gamla svart ryska pälsmössa, jag som aldrig brukar ha mössa! och på händerna dubbla vantar. Trots detta frös jag!!!

Då hade det varit bra att ha dessa små handvärmare,  Jelly Beans, som jag sydde idag....Fyllda med vete och värm dom i micron, så håller de värmen i fickan eller i vanten om man har plats för dom.



Mallar och beskrivning kommer härifrån
 https://sew4home.com/projects/fabric-art-accents/%E2%80%9Cjelly-beans%E2%80%9D-%E2%80%93-rice-filled-microwavable%C2%A0hand-warmers

3 kommentarer:

Annika sa...

Så praktiskt. Kram Annika

Gudrun sa...

Underbara och så praktiska.Vilken hemsk tandläkartid:-)).Hoppas tandläkaren var riktigt vaken:-))
God natt från Öland
-just avslutat ett par minimini raggsockar till barnbarnet, som enligt modern har kalla fötter-

Elisabeth sa...

Så fina! Ska det vara något särskilt vete som man fyller med?