måndag 26 november 2018

Tomteexpressen!


Sista veckan innan första advent, nu får man ligga i startgroparna för stakar och stjärnor.
Ja, även lite juldukar, gardiner och kanske någon liten tomte eller någon kudde, kommer nog jag att plocka fram.
För sen går dagarna så fort och rätt som det är så är vi framme vid julafton.

Jag gillar att ligga före, både hemma och på jobbet, det kan säkert många av mina arbetskamrater intyga, kanske på både gott och ont!

I år har jag gjort en ny julkudde med "tomteexpressen" på, ett broderi från Embroidery libery och tyget, kanten runt omkring är gammalt..köpt på en julmarknad för säkert tjugo år sedan.
 Det var superbilligt när jag köpte det och då köpte jag det nog för det. Men nu gillar jag det och hade gärna haft några meter till, men det har jag inte...Bara en liten bit kvar nu....


I fjol till jul gjorde jag denna kudde med en retrolastbil på, broderi från samma ställe och med kant av samma tyg, kanske kan det bli en tradition att göra en ny kudde till jul, men då får jag verkligen spara på tyget som är kvar..




Så här skiftar vädret i helgen kallt och snö på sina ställen och idag kallt men sol och ingen snö!

På altanen blommor mina nejlikor fortfarande trots kölden ute, så idag fick jag ta in den och kanske sätta undan den till nästa vår!



Idag är det måndag igen och Eva har sin Visa och Berätta öppen för tips och goda råd.


1 kommentar:

Birthe Marie sa...

Så fine de nye juleputene er. Motivet med bil og juletre er jo veldig populært nå. :-)