måndag 28 januari 2019

Britt-Marie var här!

Så heter en ny film som har gått upp på biograferna här i Sverige..

.Den handlar om en kvinna som hela sitt liv ställt upp bakom och på sin man. Vilken det sen visar sig ha haft en affär med en annan kvinna vid sidan om en lång tid!
Det blir så klart skilsmässa och Britt-Marie ska börja om med ett eget liv, vilket inte visar sig vara så lätt. Men hon älskar att städa och allt går att fixa med bakpulver!
Det finns även en bok skriven av Fredric Backman och den har jag så klart läst...

Britt-Marie har ett trevligt förkläde på sig, som jag genast gick igång på och ville så klart sy ett liknande.






Ett gammalt retromönster och ett tyg från finska Marimekko från 1969, Kebab heter mönstret.
Passa till ett förkläde:O)
Jag lät stadkanten vara med i sidsömmen just för att visa detta.



Måndag idag och jag skickar med en länk till  Eva som har sin Visa och Berätta öppen.





5 kommentarer:

Gretchen Weaver sa...

I like your apron. I'm hoping to make aprons for me and my granddaughters this year. Happy Stitching!

Annika sa...

Så fint. Kram Annika

Birthe Marie sa...

Stilig med retro forkle! Om den filmen kommer til Norge vil jeg se den. :-)

Catarina C sa...

Så trevligt ditt förkläde blev, kommer ihåg att jag hade sådana för ca 50 år sedan när barnen var små!Hm, kanske skulle vara något att göra!
Kram Catarina

LoNiPe sa...

Underbart förkläde. Sånt hade min farmor och jag gillade att ha det när jag växte upp. Tycker det är en superpraktisk modell men har aldrig hittat mönster till ett. Lite avundsjuk blir jag. Boken har jag också läst, märklig innan man kom in i den sen ville man inte att den skulle ta slut. Må så gott!