onsdag 2 januari 2019

Puzzel och Scraps!

Idag har jag börjat att pussla....det vill säga ta till vara på restbitar av kvilttyg som inte räcker till något, om man inte syr ihop det till något större!
 Man får också lägga till ett bastyg förståss, så det blir något av bitarna.

Mina puzzelblock ska senare bli till en kvilt, hade jag tänkt mig.....




https://christaquilts.com/freepattern/  Här ifrån har jag fått ide´n, så haka på, för säkert har ni en massa scraps som bara ligger och väntar på er inspiration.


3 kommentarer:

Birthe Marie sa...

Så spennende dette ser ut! :-)

Gudrun sa...

Toppen. Lycka till!
Jag har också jobbat med scraps idag,men det blev en liten nesse:-))
Kram Gudrun

Annika sa...

Blocken är jätteroliga att göra. Har gjort en kvilt lagom till min 120säng. Ha kul. Kram Annika