onsdag 30 januari 2019

VeteHjärtan!

Snart är det Alla Hjärtans Dag, då kan man göra ett värmande vetehjärtan och ge bort om man känner för det.

Här har jag gjort några stycken i barntyger som jag tänkte kunde passa till att värma onda barnmagar, eller kanske lägga som lite extra värme i vagnen när man är ute och promenerar.


Ett snabbt och lätt projekt, rita upp en hjärta i lagom storlek, klipp ut det i dubbelt tyg, sy en söm runt om från avigan, lämna öppet en liten bit så det går att fylla  och vänd hjärtat.
Peta ut kanterna väl och stryk, fyll hjärtat med ca 700 gr vete och sy igen öppningen, klart!

Måste också visa vilken underbar blomsterbukett jag fick med bud, så glad man blir när man sytt något och sedan få uppskattning för vad man gjort.




2 kommentarer:

Birthe Marie sa...

Flotte varme hjerter, og en god gave idé! :-)

LoNiPe sa...

Vad söta dina vetehjärtan blev. Och sköna är dom som extravärme. Jag har använt körsbärskärnor i mina, då kan man även ha dem i frysen och kyla en bula eller ett insektsbett med. Underbar bukett. Hoppas den står jättelänge. Må så gott!