fredag 8 mars 2019

Bakdukar!

Vissa dagar är bättre och vissa dagar är sämre än andra, dom kunde man egentligen betacka sig för.

Nu syftar jag på min dag idag, som jag tillbringat vissa timmar av i syrummet och där kan man blir både glad och lite irriterad!

Tänk att allt kan flyta på hur lugnt och bra som helst, för att i ett enda tag inte vilja som jag vill!

Det skulle inte gå att föra över broderi till min symaskin, helt plötsligt. Det hade funkat bara gången innan, minuten innan jag skulle börja brodera på en ny handduk.
Då säger dator att den inte hittar symaskinen??
hittar!! den står ju jämte och sammankopplad med rätt sladd för överföring, och maskinen är laddad....

Jag försöker allt som tänkas kan, stänger av symaskinen, laddar om broderiet, byte Usb uttag, drar ut sladdar och sätter tillbaka sladdar,,, till slut installerar jag om kommunikations skivan!
Nej, då, det skulle jag då rakt inte göra, för det var fel program!!
Grrrrrr, vad man kan blir förb.........................

Till slut får jag flytta broderiet via usb sticket till symaskinen och lyckas till slut få mina bakhanddukar och badlakan till lillebror färdiga...



Kan bara tala om att nu funkar det igen, fråga mig inte hur det kan komma sig, men dessa tekniska prylar de lever sitt eget liv ibland!





5 kommentarer:

Rämmengården sa...

Vilka fina broderier det blev ändå. Jo alla tekniska prylar brukar funka som och när de vill. Ha en fin helg kram från Nina

Cillagonk sa...

Jo maskinerna kan leva sitt eget liv och rätt som det är så ställer de sig till rätt. Bäst är nog att stänga av och gå och göra något annat - bojkotta maskinen så den förstår att den är ersättningsbar - då skärper den sig nog. Fina handdukar du har gjort - stiliga.

Barwitzki sa...

Vakre broderi med symaskin du har laget. Jeg sy av og til, men broderi jeg
våget ikke så langt :-)) I går jeg fikk pakke med stoff og jeg ønsker å sy
små og skjørt :-)) gleder meg. Hilsen til deg.
Takk for bilder med vakker broderi, bra at det fortsatt fungerte.
God helg. Hilsen til deg. Viola

Gudrun sa...

Så fina broderier du fick till i alla fall.
Kram Gudrun

Elisabeth sa...

Jag håller med, ibland händer sådant så man fattar ingenting. Det blev jättefina broderier i alla fall.
Mvh Elisabeth