måndag 4 mars 2019

Ormbunksblad!

Ny vecka och nya utmaningar..lite sämre väder idag, regn och rusk...men ibland får man tänka på naturen och att det fortfarande behövs vatten i våra vattendrag och i marken.

Jag testsydde ett broderi häromdagen som jag gillade skarpt, ett ormbunksblad, så fint!

Bladet sydde jag på svart linnetyg och då kom frågan, vad ska jag använda detta till?

Jo, jag jobbade vidare och la till ett annat tyg. Ett annat tyg med skogsochnaturtema.....


Ett tyg med blad och olika insekter på....till foder använde jag ett annat ljust tyg med myror på:O))


Alltsammans satte jag ihop och det blev en lite högre nesse som passar perfekt till högre flaskor-...



Botten vek jag upp och på så vis bildades en bottenplatta så nessen står stadigare.

Som sagt ibland blir det bra utav det lilla:O))




4 kommentarer:

LoNiPe sa...

Supersnygg necessär!!!! Ibland är det roligt att "leka" fram något. Bara sy och inte veta vad det ska bli från början. Ska testa att sy en sådan botten någon gång, det blir väldigt snyggt. Må så gott!

Birthe Marie sa...

Så fin og praktisk necessär! Jeg syns tøyet med naturmotiv, blader og alle insektene var en bra match til broderiet. :-)

Kerstin sa...

Ja regn behöver vi, även om det är skönare med solen. :)
Härlig nesse du har sytt!
Kram Kerstin

Catarina C sa...

Ditt broderi är jättefint och så snyggt det blev på din nya nesse!
Kram Catarina