måndag 30 mars 2020

Village!

I dessa Corona tider när man ska hålla sig inomhus och borta från folk så mycket som möjligt, då är man glad att man har sin hobby.

En hobby där man har samlat på sig tyger och tillbehör i många år och även sparat alla små överblivna bitar, sk scraps.

När jag nu av en händelse såg ett inlägg i en av de många facebooksgrupperna som jag är med i, om att man kunde få ett mönster, Village gratis, då var jag snabb att ta hem det.

Då jag aldrig testat att sy hus innan, som blocken bestod av i denna beskrivning, så ville jag så klart testa.

Det passade även bra att ta fram alla lådor och påsar med massvis av scrapsbitar som fanns här och lite skönt när sånt försvinner.

Egentligen fattar jag inte hur jag kan ha så mycket scraps, syr jag aldrig något redigt med rediga tyger??:O)))

Blocken var jätteroliga att sy, trots att det var svårt att få till taket, där blev ingen sömnsmån kvar på sidorna?!
Men det löser sig nog i slutändan.

En bråkdel av scraps.


Ett uppsatt virrvarr utan inbördes ordning!

Idag är det även måndag och en ny vecka, Eva Bambi har sin sida öppen för Visa och Berätta så dit länkar jag idag.

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Så härliga hus du har sytt!
Kram
Kerstin

Gudrun sa...

Så skönt att du alltid kommer att ha tak över huvudet i dessa stormiga tider.Kram Gudrun

Frédérique - Quilting Patchwork Appliqué sa...

Lovely village, good use of scraps ;)

Annika sa...

Härligt med hus. Kram Annika

Catarina C sa...

Jättefina hus och det verkar vara väldigt populärt att sy just hus nu! Roligt sätt att använda sina scraps på.
Kram Catarina