söndag 1 mars 2020

Magväska!

Så hette denna modell på väska för många år sedan när det var modernt den gången.

Det är faktiskt inte en så dum modell och nu har ju ungdomarna kommit på att ha den över axeln och bak på ryggen istället för kring midjan. Inte helt fel, utan rätt så bra, särskilt om man har den över axeln och så framtill, så kan man ha den under jackan och förvara telefonen i och samtidigt är den skyddad och syns inte så väl.

Jag hittade ett mönster från Linds Handmade som jag köpte, mönstret hette The Dayna Pack.

Som vanligt! kunde jag inte styra mig med en väska, utan det blev tre helt olika. I tyger från skåpet, förutom Tula Pinks härliga kattyg som jag köpte på Gittes tygkällare i fredags när jag var där en sväng och kikade på allt fint.






4 kommentarer:

Catarina C sa...

Dina magväskor är både jättefina och praktiska! Kram

Annika sa...

Snygga. Kram Annika

Birthe Marie sa...

Flotte og praktiske vesker! Det er smart å lage flere når en først er i gang, og da har en jo noen gaver også.

Lappedamen sa...

Veldig praktiske vesker. Jeg fikk en fabrikksydd til min fødselsdag, og den har jeg brukt mye. Dine ble veldig fine, så nå vil jeg også sy en slik. Skal prøve å få tak i mønsteret. Takk for tipset.