onsdag 6 januari 2021

Citat!

 Tänk va snabbt det går att brodera en tavla när man kan göra det på symaskinen istället för, för hand.

När jag sysslade med handbroderi, då kunde jag sitta flera timmar i sträck och oftast hade jag inte hunnit ens så det syntes. Det kunde vara både korsstygn, frihandsömnad och att sy efter ritade linjer.

Nu gör jag bara det, när jag tycker det är skoj och när jag känner för det och det är inte så ofta, trots att jag tycker det är fint.

Då är det roligare att designa ett citat efter eget huvud eller efter något man sett och läst på nätet, som det här som jag gjort här! och sen broderat ut på min brodermaskin.

Citatet hittade jag på Pinterest, vilket är en bra länk om någon inte känner till den. Där finns det mesta som man kan tänkas behöva både i syväg och vad annat man vill söka på.




Idag har det förresten snöat, allt var vitt och blött i morse, när jag steg upp efter en natt utan sömn. Kunde lika gärna gått upp vad fyra när jag vaknade eller rent av inte ens hade somnat, med någon ordning. Det är hopplöst ibland med denna sömn! 

Nu har det börjat regna så det mesta håller på att smälta bort, det gör inte mig något för jag är ingen snömänniska:O))


2 kommentarer:

Agneta quilts sa...

Hej Immi,
jag gör precis som du, hittar massor av roliga och tänkvärda citat på Pinterest. Eftersom jag hållit på så länge har jag fått ihop massor av länkar till allt möjligt där.

Hoppas du och de dina varit friska under detta tråkiga år, jag har jobbat hemifrån sedan i mars och grabbarna har till och från haft distansundervisning, och även om David är på jobbet fysiskt så har vi klarat oss så länge.

KRAM
Agneta

Kerstin sa...

Vilken härlig tavla det blev av ditt citat.
Vet att det finns mycket på Pinterest, men jag har aldrig riktigt fastnat för den infokällan.
Kram Kerstin