måndag 18 januari 2021

Vårlöpare!

 Hur det än är i vår tid så går dagarna och snart möter vi en ljusare framtid, både med ljuset, värmen och vaccinet....Man får ju alltid hoppas!

Jag har i vilket fall som helst sytt några nya dukar till dotterns kök.



Beskrivningen är den samma som jag sydde flera löpare ifrån innan jul, kommer från Mossby kvilt har jag för mig. Eftersom dottern även behövde en duk till köksbordet, så fick jag improvisera lite till en mer fyrkantig duk. Nu blev den inte riktigt som jag hade tänkt mig, men den får duga.

Vintern har haft oss här nere i söder i sitt grepp nu några dagar, minusgrader ner till 10 grader och lite snö! Det blir ljust och fint så lite nöjdare får man vara än när det regnar!




                                                     Jul amaryllisen blommar så fint nu efter jul:O)

Måndag idag så,  Eva Bambi   har sin sida öppen för visa och berätta! 


8 kommentarer:

Gretchen Weaver sa...

Your Amaryllis is beautiful! I have one blooming now too. Nice table topper, happy stitching!

Barwitzki sa...

Fin liten duk ... Jeg tror jeg prøver den også. I alle fall ville bordet mitt ... eller datteren min også ... være lykkelig. Og meg først. Jeg er alltid så spent på quiltearbeidet. Herlig.
Varm hilsen til deg. Viola
Amaryllis ist nydelig :-))

Frédérique - Quilting Patchwork Appliqué sa...

Pretty table runner! And your Amaryllis is beautiful!

Annika sa...

Fina dukar. Kram Annika

evaj sa...

Härlig sömnad du ägnat dig åt!! Tack för du visar och berättar denna januari måndag!!❤️🦌

Kerstin sa...

Tjusiga dukar du har sytt! Ett kul mönster att sy efter.
Kram Kerstin

Catarina C sa...

Dukarna blev söta och kul med lite nytt till våren. Fin Amaryllis du har och att den blommar efter jul är ingen nackdel. Nu har all snö regnat bort i Helsingborg och även de hala vägarna.
Kram Catarina

Gudrun sa...

Härliga prydnader till din dotter!
Härligt att det blir ljusare, längre dagar och idag var nästan all is borta på vägarna.

Må så gott!
Kram Gudrun