torsdag 21 januari 2021

Hus!

 Nu hr jag sytt hus:O)) Hus till mitt måttband....Varför då, är det säkert vissa som frågar sig?

Ja, det gör jag också.! Ibland undrar jag själv, varför jag överhuvudtaget syr helt onödiga saker.

Men det finns en tillfredställelse att frambringa något från sina händer, inte minst i dessa tider och hade jag inte haft mitt syrum, så vet i sjuttan hur livet hade varit för mig!??

Detta var definitivt en onödiga sak, men men.

Mönstret hittade jag i en pärm här på hyllan, det är säkert jättegammalt och jag har inte tidigare brytt mig om att sy något  liknande. Dels för att det är en hel del handsömnad och det är oftast inget som jag gillar... Men det kan vara bra att ta tag i sånt man inte gillar, dels för att lära sig mer och dels för att övervinna ett hinder.

Lite skoj var husen allt att göra och lite nöjd blev jag med dom. Ett behåller jag själv och ett ska jag ge bort till en god vän, som jag vet uppskattar dylika ting!

 

                                            Patchwork Pottery var mönstret ifrån om någon undrar.


                                                  Tilda scraps tyger är dom sydda i.

      Här kan man se vilken jag ska behålla själv, nu börjar det bli lite fullt av saker sydda i mitt gråa Tildatyg:


Inga kommentarer: