söndag 13 februari 2011

Nollan:O))

Idag har jag haft en bra dag! Jag och "dottra" var ute  och städade lite grann i mammas lägenhet, inte så mycket kvar faktiskt, vi ska även ta ett tag imorgon och bära bort en del loppisfynd som ska skänkas...

När jag kom hem sken solen så fint, så jag klädde på mig lite varmare kläder och faktiskt min stickade öronmössa och gav mig ut på en promenad, då spräckte jag nollan för det har jag inte gjort med någon ordning detta året. Angående mössan så är jag ingen"mössmänniska", utav de flesta dagar när det har varit kallt så har jag frusit om öronen, men nu tänkte jag!
Nej, jag bryr mig inte om hur jag ser ut, jag tar mössan på! Det var dock ingen som vinkade eller kände igen mig så jag fick gå i min egen lilla värld och filosofera.. Och jag kan då säga att jag mötte flera som såg ännu värre ut än jag i både mössa och konstiga kläder,så den åker kanske på imorgon också!:O))



 Innan mamma blev sämre så var jag ute och tog långa promenader så gott som varje dag. Men tills nu så har det varit dåligt med det, bara lite småtripp ner till byn för att handla och en runda till jobbet. Fast dit cyklar jag i och för sig varje gång jag ska jobba, så lite töjning blir det på rumpa och ben...:O))

Efter det satte jag fart vid symaskinen, det blev ett lite större broderi på ett förkläde, men tyvärr är det en present så någon bild kan inte komma ännu!

Samtidigt  som den ena maskinen broderade så fortsatte jag med min utmaning, har fått ihop mina tankar och nu vet jag vad det ska bli och snart har jag trollat bort alla knappar och band som ska ingå!

Undra om det är några flera utav de som vet vad jag syftar på som är på G!!
Ska bli spännade att se vad alla får ihop när vi träffas och redovisar resultaten!

3 kommentarer:

"Dottra" sa...

Trodde du lovade Kalle att bara ha den mössan när du skottade snö.. På baksidan... :) Jag har en bra bild på mormor när hon provar den mössan... Pusspuss <3

Maja sa...

Den mössan var väl helt okay!
Min är undanplockad...
...inte av mig!!!
Jag går med toppluva med reklam för Skövde Symaskiner nu!!!
Kram Maja

Immi sa...

Ja men Maja, det är väl bra med reklam ibland:O)) Jenny bryr jag mig inte om, vi har aldrig haft samma smak!