måndag 28 februari 2011

Helgen!

Så var denna helgens arbete över känns skönt med två lediga dagar....

Idag har jag ägnat en hel del tid i mitt syrum, har fortsatt med min vaddbok.
..

Broderade block!

Här kan man se några block som är broderade...
Mycket arbete och funderande  kvar, skoj...

Måste bara visa en bok som jag inhandlade på bokrean, Nostalgiboken,
Den var verkligen rolig att bläddra i och då särkilt i från början...Där var mycket som man kände igen, bla min docka som heter Stina, hon sitter fortfarande på en vävpall i mitt sovrum med min hatt på sig:O)))

Hon ser lite sur ut på bilden för hon ville inte vara med på bild:(((
Tyvärr har hon blivet av med sin ena sko...
Stina fick jag när jag fyllde ett år så hon har några år på nacken...

Hittade även en rolig bild på hur man klädde konservburkar, tänk så många olika burkar jag gjorde, hade pippi på dessa burkar, kom jag ihåg när jag fick se dem..Men tyvärr så har jag nog ingen kvar som jag har gjort!

Boken kan varmt rekommenderas om du är i min ålder:O))

5 kommentarer:

pialuttan sa...

Hej! Har du gått nån kursi vaddsorter eller? Fina block du broderat! Och de vadderade burkar, fnissar, jisses så fina man tyckte att de var...

Immi sa...

Hej Pia.. Nej då, jag har inte gått någon kurs i vadd, har en helt suveränt duktig syvän som hjälp mig! Och visst var burkarna häftiga nästan så man får lust att testa igen, har faktiskt gammalt plastband i källaren:O))

Gudrun sa...

Hej!
Vilken härlig bok.Just sån docka hade jag,men den hårda plasten gick hål på flera ställen,minns jag.Nu minns jag burkarna också,det var apelsinmarmeladburkar i hård papp som gick åt:-))
Kul att se detta.
kram Gudrun

Immi sa...

Hej Gudrun. Va synd på din docka, min är faktiskt hållit sig hel...Här var det nog mest plåtburkar som gick åt tex kaffeburkar eller konservburkar...

Maja sa...

Sådana burkar hade mormor flera stycken av!
Jag har för mig att det var kaffeburkarfrån Gevalia.
Pillade undan banden lite grand ibland bara för att kolla;-)
kram Maja