tisdag 1 mars 2011

Julafton??

Idag har det varit nästan julafton här..........har nämligen varit och fyndat quilttyger och då är man ju nöjd:O))

Men först var jag inom sjukhuset för jag skulle prova ut ilägg till mina skor, eftersom jag har så svullna ömma fotknölar, dvs Halus Valux... Nu var fotvalvet mycket nertrampat så det blir nog någon helgjuten form av ilägg?? Så vad jag nu ska köpa för skor i vår det kan man undra? Skulle återkomma om en vecka för mera provning...

Efter det och på väg hem så körde jag inom till en tjej som hade en annons på blocket, vilken länk låg ute på en utav listorna som jag är med på...

 http://www.blocket.se/blekinge/Quilt_tyger_mm_31624573.htm?ca=10&w=3

 Och när jag klickade vidare på länken så visade det sig att det var precis här  i närheten, dock på lite små krokiga skogsvägar. Men det gick bra och jag hittade dit...
Man blev helt lyrisk när man kom in i hennes ena rum där hon hade sina tyger.... Visste till slut inte vad eller vilka som jag skulle välja?:O))
Jag hade dock tagit med mig två tygbitar med syrelaterade grejor på. för att hitta något enfärgat som passade till.. Och så här blev det!
Kunde inte motstå detta söta kattyget, kolla in katten och garnnystanet:O))

Köpte även två meter utav detta vita, ett något kraftigare tyg men ändock quiltkvalite....Makower
vitt...
Och så fick det bli dessa båda romantiska tyger....

Så sammanlagt blev det 9 meter tyg...till att klappa och titta på :O)))
Jag är verkligen nöjd med min dag..
Hela mitt inköp!

6 kommentarer:

Agneta sa...

Det ser riktigt mumsigt ut! Jag skulle också gärna shoppa tyger, men det är verkligen KNÖKFULLT i tyggarderoben, hur mycket jag än syr ... Tur att du bor nära, du kanske kan ha det som regelbundet utflyktsmål?

pialuttan sa...

Jag har också knökfullt men blir likafullt sååå tygköparsugen! Härligt fynd du gjort!

Immi sa...

Ja, här är lika fullt med tyger, men vad gör det, det är såå roligt att handla:O))) Hon säljer ut det som fanns, så det är nog snart slut..tyvärr..

Gudrun sa...

Härligt tygförråd du skaffat dig.Bara att låta idéerna flöda:-)).Lycka till!
Kram Gudrun

Lizzan sa...

Härliga inköp!! Kram Lizzan

Monica Sandström sa...

Härliga inköp :)