torsdag 10 mars 2011

Vaddbok!

Efter att jag kom hem ifrån bilverkstan idag så började jag sätta till deg och bakade 50 frallor med ost lagt på toppen...Det blir helt suveräna bullar... Var även duktig och gjorde en ananas paj... Jag har verkligen lagt av  med att baka och laga en massa mat som jag sysslade med mycket förrut:O))) Då bakade jag allt bröd, kakor och bullar själv, nu är det bara när lusten faller på:O)))

Nu för tiden har man så mycket lust till något helt annat? nämligen att sätta ihop tygbitar skära sönder dem och sy ihop dem igen:O)) Vilken konstig lust man har??

Så min lust har den sista tiden varit att göra en "Vaddbok". Jag hade olika sorters vadd som jag quiltade ihop, broderade vilken sort vadd det var på baksidan och satte sedan ihop sidorna till en bok. Det var en hel del huvudsyning innan jag var färdig, men här är den nu i alla fall...


Blocken med vadden!
Ett litet broderi på framsidan!
Gjorde en ficka på bakpärmen där jag stoppar ner restbitar utav vadden, så ser jag ännu bättre vilken sorts vadd jag vill välja när jag ska quilta.
FRAMSIDAN.
BAKSIDAN med en liten knappstängning!

12 kommentarer:

Birgitta i Gävle sa...

Så supersmart! Jag har en bunt olika vadd som jag köpt just som provbitar. En vacker dag kanske jag tar efter din idé.

Eva sa...

Vilken tur att du inte slog dig.
Vadd smart med en vaddbok.
Kram Eva

Agneta sa...

Vad den blev fin!! Jag har absolut oordning på min vadd, den enda jag känner igen direkt är thermolanen, och de som jag köpt senast ... men jag gör av med allt ändå =O)

Catarina C sa...

Vilken smart idé, en uppslagsbok för vadd och fin blev boken också!

Gun Syr och Stickar sa...

Wow, vilket jobb du har lagt ner, jag är inponerat. Bra jobbat. Kram Gun

Christina sa...

Superfin vaddbok!

Katarina sa...

Så bra och snyggt gjort! Har länge tänkt sy upp lite prover också, men inte har det blivit av inte.... Kram Katarina

Gudrun sa...

Så vacker och så fint genomtänkt!
Kram Gudrun

evaj sa...

Smart ,snyggt men det ligger oxså massor med arbete bakom!!Kram

Ingaredstoka sa...

Fantastiskt arbete du har gjort där! Snyggt som bara den. Kram Susanne

elis abet sa...

Mycket snyggt gjort. Jag gick igår en vaddkurs på Quiltbiten.
Vi fick en bok, där vi klistrade in olika prover, men den når inte alls upp till din ursnygga bok
tycker Elisabet i Järfälla

Carina sa...

Det var en jättefin vaddbok du gjort!