söndag 6 mars 2011

Vår???

Vilken helt underbart strålade helg det har varit! Det känns verkligen som om livslusten börjar komma tillbaka...

Igår var vi på en liten utflykt till staden Växjö, det är en mycket trevlig stad som jag hade kunnat tänkt mig att bo i-...MEN nu finns det så dåligt med små lägenheter att få tag på där, annars hade vi gärna velat haft oss en liten etta:O))
Igår var det vårmarknad på Stortorget och det gjorde verkligen själ för namnet, solen sken och vinden fläktade bara lite grann. Vi gick runt och tittade på "kommersen" som Emils pappa sa, även om en inte skulle köpa något!
Något lite blev det ändå köpt, lite isterband från Ahls, de godaste isterbanden som finns? säger min Km...Jag vet nu inte, är inte så glad för isterband överhuvudetaget, men bara han är nöjd så!:O))
Jag inhandlade lite fina vårblommor istället, pärlhyacinter i kruka och en fin bukett med rosor.

Efter torget så gick vi till min bäste Hq affär, skulle köpt någon form utav svart eller mörkgrått tyg till kanter och ramar till en quilt som jag skulle börja på inom sinom tid. Men det är nästan omöjligt att hitta några fina svarta tyger.?
Här är en bild på hur den ska se ut!

Idag vaknade jag med arbetslust, nu satte jag mig inte och väntade tills det gick över, utan jag satte igång...Så här blev både städat ,tvättat och jag var också ute i trädgården och plockade ihop visset granris som legat vid trappen, gamla blomkrukor med vissna blommor i....För nu ska det snart dit nya så som pense'er och dylikt.
Och kan man tänka sig, jag fick även lite tvätt torr utomhus, så nu är det nog snart hopp om livet:O))

Efter det blev det en lite promenad i det vackra men lite kyliga vädret trots allt...Så när jag kom hem fick jag sätta mig vid datorn och värma mig lite och tänk då klickade jag hem lite tyg, några Jellyrolls och charmpacks, det var väl inte riktigt meningen för jag behöver nog egentligen inte mera tyg, men gjort är gjort:O))

Sedan sydde jag några sömmar på min vaddbok som jag börjat på, det är mycket huvudarbete och tänk för att det ska gå ihop i slutändan, men nu tror jag att jag löst det!
Jag ska fortsätta lite imorgon förmiddag innan det är dax att gå till jobbet.

3 kommentarer:

Maja sa...

Kvilten är jättefin!
De är roliga och inte allt för jobbiga att sy de där.
Känner också att det börjar bli vår!!!
Kram Maja

Lizzan sa...

Nog är våren på gång även om det går lite väl sakta ;)
Kram Lizzan

pialuttan sa...

Vilken vårdag ni tycks ha haft! Granris, hm, det ligger alldeles för mycket snö än...kramen!