söndag 27 mars 2011

Symässan?

Igår var jag alltså med på en bussresa till Symässan i Malmö. Ett väldigt bra och smidigt sätt att ta sig dit, jag har praktiserat detta sättet i flera år nu och det fungerar alltid lika bra. Bussen stannar precis utanför och man får gå en gräddfil in och slipper på så vis stå i den långa kön som var vid kassorna.

Det var lite lagom med folk där inne inte mer än att man kom fram och kunde kika i de olika stånden. Det fanns ett flertal quiltbutiker representerade, bla Tyger o Ting,  Villekulla quilt, Quiltpassion........

För min del blev det inte ett enda tygköp, och ska jag var riktigt ärlig så behöver jag inget tyg heller.... Däremot så köpte jag några trevliga mönster, ett härligt mönster på en bärpaj?:O)) en tjusig löpare, och limspray från ToT. Ett mönster från Veronicas, Shabby Chic quilten, så himla söt.... Hos Villekulla Quilt köpte jag bomullsobambuvadden för att testa den, som skulle vara så himla skön att quilta i.
Några kit till ett nålfodral hos Öresundsquiltarna och där fick man även ett extra mönster med skickat på ett saxfodral.

Här är alla mina inköp!
Något som jag däremot tyckte var himla synd, var att i Hq monter fanns inte mycket inspiration att få, jag hade hoppats att de hade haft med lite olika tillbehör att sälja, pressarfötter quiltbord osv och även att de hade visat upp de nya tillbehören så som cutworknålarna och tex  haft uppsytt olika alster där de använt nålarna.
Men tydligen var de väl bara ute efter att sälja nya symaskiner och inte några tillbehör. Visst man kunde säkert beställt av dem och fått det hemskickat men det tycker jag är lite? synd när man är på en mässa!

I det stora hela så var det en trevlig mässa, lagom med folk, men samtidigt så tyckte jag att den var något sämre än ifjol, kanske för att det hela tiden blir mer och mer ting som inte handlar om att sy...kanske man skulle byta namn till handarbetsmässa:O)) Inte helt fel kanske?

3 kommentarer:

Agneta sa...

Vad konstigt att HQ inte hade mer - på Syfestivalen i Stockholm hade de allt möjligt, och jag köpte cutworknålarna och en ask med rosa, gula och lila bobbins!

Källeboda lantliv sa...

Hej ..nu blev jag nyfiken .var tvungen att kika in till dig ...visste inte att det fanns bloggar inom ditt område ...vad mycket fina saker du visar ...du är jätteduktig på att sy å fixa ...vi har nog en sångpåse som du gjort på vår förskola ...jag hade ditt barnbarn när hon var liten ...en gullig tjej ! påsen är vi jätteglada för ..den används flitigt ...du skulle kuna sälja sådana till alla förskolar ...de är jättefina och andvändbara ..¨många är avis på våran ...vi ses nog snart igen ...du hade roliga grejer på din blogg ..kram jeanette.kallebodalantliv

evaj sa...

Håller med dig om handarbetsmässa är rätta ordet!!
Nu var jag själv inte i Malmö,denna gången ..men så har det varit tidigare oxså!!
Ser även att en 2,5 "linjal smugit med ,,bra köp!!Kramen