tisdag 22 mars 2011

Färdig!!

Färdig.......Var det inte Beppes docka som skrek så, i hans gonattprogram för många år sedan:O))???
Så kan jag också skrika nu, för nu är quilten färdig som ska ges bort...till vem vågar jag inte skriva om vederbörande läser i denna bloggen...?
Vågar inte visa någon närbild på "labeln" heller men den syns lite svagt nere i hörnet....
Baksidan kan man se här, jag har tagit tillvara på de sista tygerna från framsidan, så nu är det ingenting kvar utav denna serien, känns skönt för nu har jag sytt två quiltar ifrån dessa tyger, så då räcker det:O))

Ser ni på bilderna ovan vilken underbar dag vi haft idag, varmt och skönt och mer än tio grader varmt, tänk att man kunde vara ute utan att frysa, helt ofattbart, man har ju nästan vant sig vid att huttra hela tiden...
Jag blev så vårglad så jag gick och köpte mig en bukett med tulpaner och så plockade jag blåbärsris och satt tillsammans i vasen..


Här är min Yo-Yo quilt som jag gjorde ifrån samma tygserie.... 

2 kommentarer:

Gudrun sa...

Så härliga kviltar du sytt i läckra färger.Visst är det skönt att njuta av fräscha blommor.Efter denna långa vinter.

Maja sa...

Dina kviltar är så vackra!
Jag har också gärna blommor i kannor. Tycker att det är så snyggt!
Kram Maja