torsdag 24 februari 2011

"Trötter"

Usch, vilken trötter dag det har varit idag....När klockan var 10 satt jag fortfarande i mina pyjamasblåa plych mysbyxor, framför datorn och häckade...... Tiden gick och närmare middag så blev jag till slut färdig att klä på mig och plocka undan den värsta röran här. Idag skulle jag nämligen ha börjat att sy på en "vaddbok".

Hade olika sorters vadd som jag skulle göra block utav och sedan maskinquilta något snyggt på...? Har inte hunnit så mycket som jag tänkte mig, för jag blev fast vid datorn och letade o letade  efter några snygga quiltblock bland mina broderimönster, men inte att jag hittade det jag sökte...

 En del var för stora, en del var för enkla, en del var inte snygga och en del var för lite arbetade...Jag skulle nämligen bara ha till den lilla bågen. Till slut hittade jag några som kunde duga, men inte var det många! Kan det bero på att man har för mycket eller för lite broderier?
 Inte vet jag!?

Jag började i alla fall och broderade på två block utav åtta som jag ska ha när jag är klar... Får se hur det blir!

2 kommentarer:

pialuttan sa...

Och vad ska det bli?? kramen..

Maja sa...

Visst är det konstigt att bara letandet ska ta längre tid än sömnaden!
Precis som sprättandet! Sy sömmen på 3 minuter och sprätta i en timma;-)
Kram Maja