söndag 27 november 2011

1a Advent.

Idag har vi då kommit till första advent..

Det första ljuset är tänt och snön faller ner så fint!!!




Kommer ni ihåg all denna snö ifrån ifjol?
Här är det minsann någon som har tröttnat och lämnat snösläden:O))
Eller inte???

Nej, här blåser det snart storm och regnet piskar mot rutorna, inte något trevligt julskyltningsväder.....
Hade nästan en liten tanke att jag skulle gå ut i vårt lilla samhälle och titta på lite folk och juliga saker, men jag vet inte om jag ens känner för det! Paraplyet kommer väl att blåsa alla världens värld om det ens är någon idee att försöka använda ett dylikt.

I helgen har vi advents och julpyntat lite, tror inte att jag någon gång så tidigt innan jul hängt upp julgardinerna eller satt fram tomtar.Men nu är allt tillåtet! det är inte så hårt som det var förr! Vilket kan kännas rätt så skönt att åtminstone kommit en liten bit på väg, dagarna går så fort och rätt som det är så är julen över!

 När jag var barn så gjordes allt sånt pyntande natten innan julafton utav min hårt heltidsarbetande mamma.

 När jag gått och lagt mig på kvällen innan julafton så började hon med att klä granen, ta fram tomtarna och allt annat julpynt. När jag sen vaknade på morgonen och tittade i min julstrumpa så  fanns det även ett litet paket i den, som tomten lagt dit under natten..

Och  så fick jag se allt detta fina i vårt "lilla" stora rum...

Efter denna natten kunde det hända att mamma även gick till jobbet, för hon var postkassörska,och på den tiden fanns det postkontor och det var öppet även på lördagen och på helgdagar!
Tänk vad tiderna ändras på bara dessa år.
När jag sen blivet lite äldre fick jag självklart vara med och pynta men just dessa julaftonsnätter fick jag sova:O))

Minsann om det inte klarnar ute, så jag ska nog ge mig iväg på lite julskyltning i alla fall!

Inga kommentarer: