måndag 28 november 2011

Efter Berit!

Ja, man överlevde denna natten också trots att stormen rev och slet i huset  så man var rädd att taket skulle flyga av!

Låg vaken och lyssnade nästan hela natten och inbillade mig att nu kommer träden, men som tur va så var det inte så farligt!

Däremot har jag haft lite dåligt samvete för mitt dåliga räfsade med alla löven i höstas och nu!! inte ett löv finns kvar i trädgården,tror aldrig den varit så renskrapad någon gång, vilken himla tur:O)))

Jag fuskade ju även med fönsterputsningen till advent och det kändes inte bra!
Men även där hade jag riktigt med tur, för nu ser fönstren hemska ut!
Kanske man skulle köpa en TRISS:O)))

Däremot så blåste plåttaket ner på vår vårdcentral här i byn, takstolar och plåt spreds över intill liggande väg.Men som väl var så blev ingen skadad, får väl hoppas att de som skulle till vårdcentralen idag komemr fram eller det kanske rent av är stängt.

Någon syning har det inte blivet på hela helgen men det kommer väl flera dagar, för nu väntar det arbete..

1 kommentar:

Maja sa...

Här blåste det en del också, men långt ifrån med sådan fart som ni verkar ha haft på vindarna!
Jag har iaf fått vara ute idag och plocka upp granslingor som vi lagt på fönsterbläcken.
Nu skiner solen, men visst susar det i tallarna!
Man behöver en rejäl mössa på skallen!
Kram