söndag 26 februari 2012

Hopp!

Det finns nog hopp i år också! Hopp om att våren kanske är på väg...

Idag skiner solen men det är väldigt blåsigt och då blir det ändå kallt... Var ute och gick en sväng och såg då både vintergäck,och snödroppar som stretat sig upp mellan tuvorna och det fanns även krokus i en trädgård..
Åhhh, va skönt!

Nu riktigt längtar man till det ska bli lite varmare så man även kan vara ute utan vantar..

Jag har även planterat om min pelagonier, på dom var det lite små gröna löv som tittat fram så de behövde fräch jord för att bli så fina som de var ifjol...

Mårbacka pelagonier, däremot fucian som ser så fin ut, där fanns bara några döa pinnar kvar i krukan, så dom blir nog bara till att kasta...Hoppas man kan få en ny utav någon vänlig bror kanske:O)))

Igår sysselsatte jag mig med att leta efter ett symönster på en linnejacka som jag sytt  för flera år sedan..

Framsida med maskinbroderi




Baksidan också med broderi ifrån samma Hq kollektion.
153 Colors of Autumn.

Sydde även en byxa till i samma linnetyg...
Ett set som jag trivs väldigt bra i och därför hade jag fått för mig att jag skulle sy mig en jacka till i ett blommigt tyg som legat här länge..
Så hela dagen letade jag och letade plockade fram tidningar och mönster men icke att jag hittade det...
Byxmönstret hittade jag och en hel massa andra mönster!
Men till slut så låg det bara rätt fram? Då tyckte "mucklorna" att jag lagt ner nog med tid på att leta...
Så nu ska jag bara leta rätt på inspirationen som jag hade igår till att börja sy!

2 kommentarer:

Wivi sa...

Mina pelagoner frös ihjäl i januari när det blev så kallt :-( men jag är van att köpa nya varje år.
Snygg jacka!
Kram

Bibbi sa...

jag har inte tittat till mina pelagoner än så det är nog dags att göra det. Det kan ju hända att de överlevt!!
Jättesnygg jacka har du sytt!! En sån ligger i min "skagörahög" men den blir väl aldrig färdig. Ursnyggt broderi!
Kram