måndag 20 februari 2012

Varför????

Varför är det alltid så???? kan någon förklara detta för mig???
Om jag har min mobiltelefon med mig i fickan eller i en liten väska runt halsen, tror ni att den ringer då?
Nej då, men om jag lägger den ifrån mig, för att gå ner i källaren eller för att gå ut efter posten, då, just då! Ringer den, när jag inte har den intill mig!
Kan någon förklara detta konstiga fenomen för mig, förhoppningsvis är det väl så för oss alla, men är det inte lite KONSTIGT!??:O))))

Nog med detta, helgens arbete är över och idag har jag tillbringat dagen vid symaskinen och tvättmaskinen, därav min tanke angående mobilen...
Tvätten är färdig inlagd och fixad och så har jag börjat på ett nytt projekt vid min maskin, symaskin!

I fredags innan jobbet, konstigt det också, då kände jag lust till att sätta kniven i en hop med tyger!
Tygerna hade jag haft sedan jag var på en kurs för Liz som hade "Square in square" linjalen kurser för en massa år sedan. Kan väl säga att varken linjalen eller tygerna som jag köpte då i Malmö har jag använt sedan dess.
Men i fredags innan jag skulle börja jobba, då ville jag använda tygerna:O)))
Det var en packe med olika rosa japaninpirerade tyger som jag hade köpt och sen hade jag lagt till en del andra under åren som gått.


och så fick de fina tygerna som jag vann hos Christina följa med, de passade perfekt in i samlingen.

Jag hade sedan innan tänkt att göra en Pandora's Box och så blev mönstret nu som jag skar ut till...En himla massa remsor, som jag fick pussla ihop efter vad för färger jag hade...

En massa Four Patch...

Några färdiga block!

Imorgon blir det en till sydag!
Då kommer min släkting hit som ska fortsätta att sy på sin topp...
På den toppen blev det ett färgbyte, hoppas hon godkänner det, för jag har inte visat att jag sprättat och bytt färg till vitt istället för den gröna som nästan inte syntes!



Hon ville dock ha en ljus och mild topp...



2 kommentarer:

Bibbi sa...

Nåt svar på frågan kan du inte få av mig... men det blir spännande att se vad det blir av dina högar när det blir färdigt! Det där med att ha mobilen med sig är svårt... jag tror inte att jag lär mig det nånsin!!
Kram

Immi sa...

Nej tänk va mycket bättre det var innan mobilen fanns, då var man inte hemma om telefonen ringde, nu ska man alltid vara till pass!