onsdag 19 februari 2020

Saxfodral och stadkanter.

Jag har en hel del stadkanter som jag egentligen inte vet vad jag ska ha dom till eller varför jag sparar på dom. Men det är väl en mani man har, att inget ska förfaras:O))

Jag har visst använt dom, både till väska, förvaringsburk och några andra ting.

Nu hittade jag ett saxfodral från : http://sotakhandmade.blogspot.com/2015/09/scissors-cozy-tutorial.html
som såg rolig ut och jag hade ingen aning om att jag behövde ett dylikt!

Då tog jag fram mina stadkanter och sydde fast dom på två bitar bomulls vadd......




Det är enbart stadkanter från Tildatyger...





I ett saxfodral ska man ju absolut ha foder med saxar på:O))

Har ni några tips på stadkantssömnad så tar jag gärna emot det.


3 kommentarer:

Annika sa...

Blev snyggt. Tycker att stadkanter passar väldigt bra till förvaringar av olika slag. Kram Annika

Catarina C sa...

Det blev ett trevligt saxfodral av stadkanterna. Jag gjorde en sittdyna av stadkanter för ett par år sedan, då gick det åt en hel del. Men precis som Annika skriver är det bra till förvaringar, jag förmodar att du har varit inne på Pinterest och kollat!

Kram Catarina

Gudrun sa...

Super!!!!
kram Gudrun