måndag 8 juni 2020

Toaväska!

Läget är fortfarande illavarslande, fortfarande är det många som är och blir smittade och fortfarande dör det många varje dag!
Nu kommer det närmare och närmare, smittan har inte varit så mycket av här nere hos oss, men nu stiger antalen smittade  med rekordfart.
Nu får de stänga avdelningar på sjukhuset på grund av personal som är sjuka, som smittat ner vårdtagare, som sen skickas hem till boendena och smittat ner de andra som bor där!
När kan vi se en lugnare tid!

Jag syr en del och mycket av det är sånt som ska ges bort, för hur det nu är så föds det barn, det blir student och det blir födelsedagar. Något litet vill man ge och något lite firande måste man försöka ge sig på. Långa avstånd och utomhus!

Därför kan jag inte visa upp några vidare grejor som jag sytt förutom en liten Lizzan nesse. Den ska användas tillsammans med min toalettväskan, som jag som väl va hade på lut! För kära maken råkade  hälla något illaluktande medel av något slag just ner i fickan på min väska, när han höll på att fixa på toa:O))

Det gjorde ingenting, för då fick jag ta till min extra väska och den andra gick faktiskt att tvätta och lukten försvann!




4 kommentarer:

Kerstin sa...

Ja undra när eländet kommer att ebba av så det kan bli något så när normalt igen. Börjar bli rätt så jobbigt nu att inte kunna göra vad man vill när man vill.
Läckra nessar du sytt!
Kram Kerstin

Annika sa...

Så läckra necessärer. Kram Annika

Catarina C sa...

Jättefina nessar du har gjort! Visst är det en trist tid vi lever i och det verkar tyvärr dröja innan allt blir normalt igen!
Kram Catarina

Gudrun sa...

Så vacker necessär du sytt.
Håller helt med dig i det du ger uttryck för.Ikväll hörde jag på LokalTV att de är beredda att stänka Ölandsbron om det blir stor uppgång på antal sjuka.Känns bara så jobbigt allt detta.
Önskar dig ( trots allt) härliga sommardagar.
Kram Gudrun