måndag 5 september 2011

En sån dag!

Först vill jag börja med att TACKA för kommentarerna jag fått, det är så roligt när ni skriver några ord och på så vis ger er till känna...För det är många nya läsare som är här inne kan jag se och till er säger jag bara, skriv något litet ord så blir jag jätteglad:O)))

Arbetshelgen gick fort som jag trodde, man börjar på fredags kvällen och vips så är det söndagskväll:O))

Så i dag på min lediga dag så har jag haft "en sån dag"!!

 Min Km säger ibland när han kommer hem, jaså, det är en "sån dag" idag.... fast nu för tiden blir det inte så många "sånna dagar" längre...Varför vet jag inte? men det kan möjligen bero på att orken tryter...

Men jag gjorde mitt bästa idag......började med att tvätta, och så åkte jag och dottern en liten runda, en virkgarn och tygrunda....Vi började i en gammal lanthandel som nu är garn och handarbetsaffär, plus att det finns  en himla massa annat som kan inhandlas där,:O)) ett väldigt rörigt ställe....
Där skulle dottern inhandla virkgarn till kakor? hon har fastnat i att virka kakor i alla de former...här kan man kika in i hennes blogg....
http://jennyslenny.blogspot.com/

Efter det styrde vi kosan till Sölvesborg och gick till Textillandet.  Det är en trevlig affär där det finns allt inom textilens värld, bla då tyger.....jag hittade några stuvbitar denna gången...+ ett fint mönstrat lite vaxat tyg....kan kanske en gång bli en väska:O))


Sedan blev det till att snabbt handla lite mat och så hem...
Efter det gjorde jag en stor lasagne på hela långpannan och så bakade jag bullar:O??


Toscabullar,, så goda de var!
Det var himla länge sedan jag bakade bullar ska jag säga..

Nu ska jag städa undan allt i köket och så hoppas jag att det kan bli något sytt idag, måste nämligen göra om en väska som jag sytt och ska ge bort....

Så detta är vad som menas med "en sån dag"..en dag då jag ska göra så mycket som möjligt på minsta möjliga tid...för att hinna med det som sen är roligt...
((((Ibland skippar jag att göra något och går på det roliga först:O)))))))


3 kommentarer:

Dottra sa...

Herre Gud!!! Du bakat bullar!!!! ;)

Maja sa...

Tror nog att vi är lite lika på en sak till;-)
Fast jag måste ta det lugnare nu annars blir det
tråkigheter efteråt och då blir det inget sytt alls!
Kram

Anita;s Hobbyhörna sa...

Vilket härligt tyg med änglar du hittat. Och bullarna skulle man gärna smaka.