lördag 24 september 2011

Teknikens under???

Idag skulle det ju komma in ett högtryck med sol och värme?? Inte här inte! Men det var kanske tur för mig för nu slapp ju jag gräva om en rabatt som jag hade en liten tanke om att göra....i förmiddes regnade det lite smått och för den delen nu på kvällkanten var det lite sol!

Det blev istället de vanliga hushållssysslorna och så en koll i vårt samhälle, för där var det Skördedag på torget idag. Det bjöds på olika sorters maträtter från olika kulturer, eftersom vi har ett mångfald av olika invånare i denna kommunen....Jag smakade dock bara från äldreomsorgens mat, även de bjöd på den maten som de äldre här i byn får sig till livs... Och det är inget fel på den maten utan den är mycket god!
Det fanns även annat som såldes såsom blommor, frukt och grönt!

Efter jag kom hem så kviltade jag färdigt mina två flickkviltar och på den ena skulle jag ha en label? Visst jag starade överföringen från datorn till symaskinen och satte ihop bilden direkt i symaskinen. Hittade en söt bäbyklänning som motiv och texten tog jag den som följer med symaskinen.....Men så fick jag för mig att det skulle nog? få plats med en liten broderibild till i ena hörnet på lablen.....? Och laddade över en liten fjäril från datorn, och när jag tittar i skärmen så finns det bara fjärilen där......hela den andra bilden var borta,:O((((((
 Så då kan man alltså inte ladda över två olika bilder till symaskinen??? via kablen utan man måste tydligen gå via usb sticket?

Under alla de år som jag haft både D1 och nu DD symaskinen, så har jag aldrig råkat ut för eller tänkt på detta! Är det jag som kanske är hopplöst trög idag eller det är verkligen på detta sätt..???
Är det någon utav er som vet eller kan förklara för mig hur trög jag är!:O))

2 kommentarer:

Maja sa...

Tyvärr, ingen hjälp från mig när det kommer till sån´t här.
Får alltid ringa någon och fråga hur jag ska göra när jag ska jag brodera på min maskin!
Brodösen har ju flyttat!
kram

Mirre Syr sa...

Det går inte att göra så som du säkert upptäckte för symaskinen tror att det är ett helt nytt broderi och raderar.går dock att lägga till ett broderi som du har sparat ned på symaskinen.Det det bästa är att göra allt i dataprogrammet och sedan skicka över broderiet Ibland är saker man lärt sig tråkiga misstag

MVH Mirre