lördag 10 september 2011

Rally!

Så har hela veckan gått, ja nästan i alla fall.....bara söndagen kvar.....

Jag började ju veckan med en liten utflykt och avslutade veckan med två...Det blev ett himla farande denna veckan..
Igår var jag och Km i Malmö, vi reste med tåget dit ner och denna gången var tåget försenat så tiden räckte inte till det jag hade tänkt att kika på. Skulle åkt buss ut till Stof o Stil för att hämta de nya katalogerna men det hanns inte med..Gör kanske inte så mycket, för nu kan det ju bli en till tur dit ner vid ett senare tillfälle.

Men vad jag hann med var att gå på lite QuiltRally, jag började på Färg o Form och där inhandlade jag mitt stämpelkort för rallyt..och lite till:O)))


Fortsatte sedan till Veronicas lilla trevliga butik



Även där blev det något inhandlat...


Ett sött dukmönster, några FQ men dock inte garnet...

Vi hade en trevlig dag i Malmö och idag drog vi vidare till Växjö i lite andra ärenden och då skulle jag passa på att åka till den sista affären..för att få min tredje stämpel..

Men kan ni tänka er när vi kom fram till Quiltknuten lite sent på eftermiddagen så var där stängt???

Hur skulle jag nu kunna få min sista stämpel?

Men jag var inte sämre än att jag knackade på i huset intill affären och där bodde ägarinnan...och hon var så snäll så hon öppnade särkilt för mig....

Där kunde jag inhandla vadden som jag tänkt att köpa och så slank det ner ett par tygbitar där också och så fick jag min belöning, gåvan som man fick när man fått ihop tre stämplar...



Gåvan är tygpacken med tråd till vänster i bild...

Detta var mitt först Rally och det gav mersmak:O)))

1 kommentar:

Maja sa...

Förstår att det gav mersmak.
Vilka Fynd du gjort!!!
Kram