torsdag 1 december 2011

Mera ugglor:O))

För en tid sedan hade jag turen att få en bit utav en ugglepanel utav Maja som har bloggen
http://majasparadis.blogspot.com/
Vi var fyra stycken som fick varsin bit och vi skulle sy vad vad vi ville och lägga till vad och vilka tyger vi ville.
Det enda var att Maja skulle ha bilder på vad vi sytt, så hon kunde visa upp vad vi gjort utav panel biten!

Eftersom jag  har en dotter som är ugglefantast:)) så visste jag direkt att jag måste sy något som passade henne.
Då fick det bli  en kudde!

När biten kom var den rätt så lång på längden så jag kunde bara lägga till tygremsor på bredden...
för att den inte skulle bli för stor för innekudden.
Tygerna jag valde blev prickiga...



Betydelsen utav texten var också väldigt passade:?


Även baksidan på kudden fick bli prickig!
Detta var himla skoj och kika gärna in på Majas blogg och titta på vad de andra tre sytt utav sina panelbitar.

Tack Maja för ett roligt bus:O))

3 kommentarer:

evaj sa...

Jätte fin kudde ,du sytt till din dotter!!Kram

Catarina C sa...

Kul kudde!

Maja sa...

Jättehärligt arbete!
Så roligt att du ville vara med på buset!
Kram