torsdag 15 november 2012

Besviken:(((


Jaha, då har man varit in till sjukhuset för att röntga foten, ta bort gipset och plocka bort stygnen!

Jag var mer nervös för detta än för operationen:O)))

 Det har brännt, svidit, dragit och värkt i foten nu i veckan, så jag var övertygad om att bandaget fastnat i såret eller att något stygn gått upp och blivet infekterat!

Så jag premedicinerade innan jag åkte, så jag skulle klara upp det!

 Det är bättre att ta stygn på andra än att någon annan tar på en själv!:O))
Fick faktiskt förfrågan om jag ville ta dom på mig själv men jag avböjde:

Men det gick bra allting och jag klarade upp detta med...trots att förbandet och gipset suttit alldeles för hårt och "stasat" foten med tryck till följd utav detta!


Foten var bra läkt och röntgenplåtarna visade att allt var okej och jag blev så glad för nu skulle jag få duscha utan allt bestyr med inpackning utav ben och fot:(((((
Trodde jag!

Nähä, det blev en nya gipsskena som ska sitta i två veckor till, så det blir till att lukta illa lite till:O))

Tur man är född på  slutet utav 50 talet , 60-talet när det räckte med att duscha en gång i veckan. Då  fick man gå ner i en kall källare, hänga upp duschslangen i en krok i taket,  och stå därunder på en trätrall och tvaga kroppen.
Det var inte dessa finesser som finns idag!

Här är en bild på foten, titta inte om du tycker sånt är otäckt:O))
Marika du ville ju så gärna se:O))









2 kommentarer:

Bibbi sa...

Meen titta på foten... knölen är ju borta och du kommer att kunna ha vanliga skor igen!! Vilken lycka. några veckor till med gipsskena kan du klara! Tänk på hur bra det blir sen!
Stor tröstekram

Gunilla sa...

Grattis till att ha blivit av med den knölen! Snart är det dags för fina skorna.
kram