fredag 23 november 2012

Infall!

Ibland kan man få mycket för sig, vilken jag fick idag.....

Jag fick nämligen för mig att städa i mitt skåp med alla??? mina recept, receptböcker, tidningar och dylikt som man bara kastar in på ett ställe och som man sen tror att man ska använda vid bak och matlagning...

Där fanns många gamla urklipp som jag aldrig använt och som jag säkert inte kommer att använda...
Men där fanns även en del skatter som jag sparade och som jag glömt att jag hade och nog kommer att baka eller laga mat efter igen.
För allt detta var innan man hade tillgång till datorn, där man nu kan hitta precis allt vad man vill ha!
Så det blev minsann en hel kasse till pappersinsamling!
Det var rätt jobbigt medans jag höll på, jag fick sitta på en pall med benet rakt ut och så försöka sega mig upp och ner till köksbordet för att kolla vad som skulle sparas.
Men nu känns det skönt att det är gjort!




Det är roligt att plocka bland tygbitar och bara sy utan att veta hur slutresultat blir:O))






4 kommentarer:

Dollandesign sa...

Jag håller med Dig om att det är gott att bara plocka bland sina tygbitar och må så bra av det!

Dollandesign

Maja sa...

Ja, visst har du rätt i det!
Det är som meditation att sitta och pilla med bitarna och sy.
Vad det blir får framtiden utvisa!
kram

Bibbi sa...

Scraps är en skatt om nåt!!Kan bli de finaste alster!!
Kram

Catarina C sa...

Visst är det skönt att få saker och ting slängda som aldrig kommer till användning, precis som du säger finns det mesta i datorn. Det kanske blir mug-rugs av dina block? Kram