tisdag 20 november 2012

Grått, grått, o grått!

Fy vad vädret är grått och trist....o inte kommer man så långt utanför dörren, men lite i taget så är jag väl snart på G igen...

Idag har återigen broderenheten gått varm, det blir en hel del maskinbroderi när man just inte kan trampa så mycket på pedalen:O))

Det har blivet diskdukar med broderi ifrån Linnea Artline.....ett år skickade jag faktiskt diskdukar som julkort till speciellt utvalda, det blev poppis kan jag säga!


Det har även blivet bakhanddukar ifrån Linnea...Hon gör så fantastiskt fina broderi....Och så blev det några haklappar.....


Så nu har jag en del julklappar färdiga:O)))

Jag har även uppdaterat min symaskin, min DD, så nu är det återigen en ny maskin, tack för det HQ...sånt tycker jag är roligt när man kan få något nytt utan att det kostar:O))

Kostar gjorde det trots allt ändå, för nu var jag ju tvungen att beställa några nya bågar och pressarfötter som uppkom imed uppdateringen:O))
Men det tycker jag, att jag är värd, när jag sitter här och inte kan göra av med så mycket pengar på annat?:O))))

Har även letet lite på nätet efter något fritt fotoprogram där man kan göra collage utav sina foton, så man inte behöver ta upp så mycket plats med att lägga ut flera kort, som i detta inlägget...men inget hittat!
Några tips på något lätt och bra program mottages gärna....




4 kommentarer:

Victoria sa...

Hej! Jag tycker Googles Picasa är väldigt bra och lätt att använda!

Bibbi sa...

PhotoScape och Picasa 3 kan varmt rekommenderas! Gratis båda två!Jag använder mest det första! Bara att ladda ner och sätta igång.Ett tips... spara dina foton med upplösning 72 px i lagom storlek... innan så blir de inte så tunga att öppna.
Snygga disktrasor!!
Kram

Maja sa...

Jag använder Photo Scape, men jag gör skärmklipp av bilderna som jag använder för att få mina lättare. Lite omständligt, men helt ok för mig.
Använder dina vänner dessa diskdukar, verkligen????
Skulle jag INTE göra!
Kram på dig!

Lizzan sa...

Visst är det grått runt ikring...gäller att hålla upp humöret så gott man kan ;)
Fina sakar du fixat till!
Kram Lizzan