måndag 27 maj 2019

Passionerad!

Nu har jag varit hemma och varit passionerat ledig i fem veckor. Fem veckor som har gått väldigt fort, dagarna bara rinner iväg.

Nu som först, börjar jag väl känna att kroppen går ner i varv, nacken börjar slappna av, huvudvärken börjar avta och "den där" som stått på mina axlar, han är borta allt mer.

Jag sover mycket bättre på nätterna, slipper sätta klockan, för att hinna stiga upp till bussen eller cykeln, skulle iväg...men framför allt, behöver jag inte kika på klockan hela tiden, för att inte försova mig, vilken jag kunde börja med att göra vid två tiden!!!

Vissa mornar känner jag mig utvilad, vilket inte hänt på länge...

Men fortfarande kan jag känna mig obehövd, obehövd mitt i livet,,,,.......vissa dagar kan vara lite dryga, trots att timmarna bara försvinner..för att jag tänker, att det kan jag göra imorgon!
Detta var jag lite rädd för, när jag började prata om att sluta jobba, men jag måste ta tag i och få fram vissa rutiner på annat än jobb...

Men som sagt, jag kan säkert vänja mig och lära mig detta också:O)) Oh, det gör jag säkert, jag vet!

Sy väder har vi ju haft sista dagarna, så där har jag tillbringat mycket tid...
Just nu syr jag babykviltar, det är alltid nya människor som föds och nya små liv som behöver värme...






Måndag idag, Eva har sin sida öppen för Visa o Berätta också!

6 kommentarer:

Turid sa...

Skikkelig nydelige babyquilter. Lykke til med pensjonisttilværelsen.

Birthe Marie sa...

Flotte babyquilter! Det høres deilig ut å slippe vekkerklokke og å kunne gjøre det en har lyst til. Men jeg skjønner at en lett kan tenke at det kan jeg gjøre i morgen. Jeg tenker du klarer å bruke tiden på en god måte etterhvert som du blir kjent med denne nye tilværelsen. Jeg synes du har fått sydd en god del. Lykke til videre! :-)

Kerstin sa...

Underbara babykviltar du sytt! Så glad man blir när man tittar på dem.
Kram Kerstin

Gudrun sa...

Vilka fina täcken du sytt.Läckra tyger,måste vara kul att sy av dem.
Jag ä'r glad jag är pensionär så jag hinner med allt:-))))
Kram Gudrun

Annika sa...

Vilka sötisar du har sytt. Kram Annika

Tumlaren sa...

Vilka fantastiska tyger du har i dina kviltar. Jättefina!