onsdag 8 maj 2019

Vad gör man, hur gör ni andra?

Alla ni som syr och håller på med diverse handarbete, hur gör ni? Då tänker jag mest på alla sydda grejor, eftersom det ligger mig närmast om hjärtat.

Jag har sytt en uppsjö av väskor i olika modeller, färger och mönster. En del är inte ens använda utan bara sydda för att testa modellen.

Jag har sytt hur många förvaringar som helst, i alla olika former, modeller, färger och stilar.....sminkväskor, "små nessar", Pouchar, cloutcher, ja listan kan göras oändligt lång!

Förkläden, vetevärmare, muggundelägg, kviltar, dukar, löpare, kläder Tilda-dockor osv osv...

Jag har gjort massvis med maskinbroderier på olika saker, kökshanddukar, badhanddukar, haklappar, tavlor, osv osv...............................................

För att inte tala om alla tidningar, mönster och böcker som man samlar på sig, vad ska man spara?

Vad ska man göra med allt, vad ska man spara, och hur får det bara plats...

Visst mycket har jag gett bort och kanske sålt lite grann, ibland för en spottstyver, för inköp av nytt material..
Men garderoberna, kassar och lådor börjar bli fulla.

Men ibland får man dessa tankar i huvudet, vad ska man göra med allt, hur gör ni andra???




1 kommentar:

Annika sa...

Jag har ju sytt en del till katthemmet. Så försvann det lite maskinbroderier till kassar och necessärer. Allt har inte blivit bra - loppis. Dottern tar emot lite. Problemet tycker jag är allt material - tyger - broderigarn- osv som jag aldrig kommer att hinna sy upp.Kram Annika