söndag 22 maj 2011

Bröllopsdag!

Nu har hela min veckas ledighet runnit ut, tänk va dagarna går fort när man har roligt:O)) För det har jag  haft, kanske man kunde bli beviljad några dagars ledighet nu för att vila upp sig efter semestern, eller??? inte det? nej jag trodde det va så!:O))))

Jag och Km firade korallbröllopsdag igår, så vi tog en liten tågresa  till Malmö i fredags med hotellövernattning och besök i Köpenhamn igår....Vi har haft två trevliga dagar med mycket shopping, åtminstone tittat, och så har vi gått o gått o gått...det är lite långa avstånd både i Malmö och i Köpenhamn.
Jag var även ute på Stof o Stil för det kan man ju inte missa när man är därnere. Handlade inte så mycket mest lagervaror...en ny skärkniv, vadd, en bit vaxduk, och lite annat smått o gott....
Mina inköp!
Dagen i Köpenhamn var varm och skön, strålande sol, vi gick mest runt och kikade, både på lite sevärdheter och Stöget fram och jag kan ju säga vi var inte ensamma:O)) Där var väldigt trångt och man kände att man behövde hålla i sin handväska....Vi tog sedan Metron ut till ett stort köpcentra lite utanför Köpenhamn där vi fikade med jättegoda bakelser. Även där gick vi runt o mest tittade för det är inte vidare billigt i Danmark längre. Kom ihåg när man förr drog över Sundet för att proviantera både dricka och mat, skinkburkar, julskinkor, margarin och rosor, tänk va allt var billigt då! Då var allt lite mer spännande, det var innan Netto och Lidl kommit till Sverige. Nu kan man handla det man behöver där.....

Idag har vi marknad här i byn, den har förståss varat sedan i fredags, och detta är ett årligt inslag sedan långa tider tillbaka, Holje Marknad, så dit ner ska jag väl gå och kika lite idag, brukar inte vara så mycket att ha, mest krimskrams i stånden, men känner jag mitt barnbarn så behöver väl hon alltid något:O)) så mormor får väl snällt följa med...

1 kommentar:

Vibeke Pingel sa...

Grattis med bryllupsdagen :o)
Hvor härligt at Ni tilbrakte den i Köpenhamn. Ni var heldige at det inte var dagen derpå, for da stod himmel og jord i et og regnen stod ned i stänger her i DK.
Held og lykke til med de nästa många år :o)
Knus
Vibeke i DK