måndag 16 maj 2011

Vad tog våren vägen, regn och kyla om vartannat idag, en riktigt ruggig dag, hoppas det blir bättre imorgon...

Inte har jag hittat någon skruv idag heller, blir nog till att gå till den lokala järnaffären och höra om det kan tänkas finnas någon där att köpa? Men då! just då när jag kommit hem så behagar säkert mucklorna att plocka fram skruven, men då har jag ju en i reserv till nästa gång i så fall:O))

Har fortsatt med lite quiltning på min quilt, fast tråden jag använde ville bara bråka med mig, tog nämligen en broderitråd med 5000 meter på och den tråden och jag har aldrig kommit överens, och inte gjorde vi det nu heller! Den bara dra och tvinnar sig hela tiden, trådnät på, trådnät av, rullen stående bakom symaskinen, rullen stående framför symaskin, men INTE att den vill. Så nu har den åkt tillbaka till sitt ställe i lådan och så tog jag fram Sulkys vita broderitråd istället, så nu går det som en dans. Blir till att fortsätta imorgon ska kanske hinna färdigt då om jag skyndar mig!

Min Km fyllde år förra veckan, nämligen fredagen den 13, ( men det inträffade inga missöden för det) Vi brukar inte gratulera varandra något vidare, men denna gången fick jag för mig att brodera på en handduk till honom...

Han gillar gitarrer och då särkilt elgitarrer och har en exakt likadan som denna stående i ett rum, så därför blev det en sån.
Önskan är dock en svart elgitarr från Hagstöms....?


1 kommentar:

Bibbi sa...

Immi!!
Jag skulle ta bort mitt eget felstavade inlägg i min blogg och råkade ta bort ditt istället. Jag är väldigt ledsen över det... men det går ju inte att ångra eländet heller! Jag blir väldigt glad om du vill skriva ett nytt!!
Klantiga Bibbi