söndag 1 maj 2011

Klumpig eller bara klumpig?

Så ja nu är helgen snart över, dagarna går fort när man har roligt:O))) som man säger.....

Själv började jag med att vara oerhört klumpig:O)) Vet knappt om jag vågar eller vill tala om hur jag bar mig åt...Men okej då! Jag var och handlade och skulle då ta ett fiskblock i en utav frysarna, men så klart så fanns det bara ett längst bort och rätt så långt ner i frysen..Liten som man är så fick jag lägga upp brösten:O)) på fryskanten, sträcka mig så långt jag kunde och vila överdelen utav kroppen på kanten utav fryslocket!

"Kras" sa det då!!!

och det gjorde så himla ONT i ett revben....Så där fick jag en smäll på nedersta kanten utav revbensbågen....och har nu ett liten fint blåmärke där....Har hela helgen fått andats försiktigt och ibland fått ha andningsuppehåll för  detta:O))
 Hade jag nu bott i USA så hade jag kunnat stämma MAXI, hi hi...Men nu får detta svida om och så får jag tänka på hur det kan gå, nästa gång jag vill handla fisk, kanske blir det utav fiskbilen över disk istället!...

Igår hade vi fint släktbesök här, utav de som vi inte träffar så ofta, men det var jättetrevligt och roligt, så det ska göras om mera....och med inte så lång tid emellan..

I veckan som gått började jag på en ny väska, jag har ju inga sedan tidigare:O)) Men det gör det samma....Dörrhandtaget klarar nog några till!

På denna väskan fick jag för mig att jag skulle dekorera tygstyckerna, så jag började med att starta broderimaskinen och brodera på två tygbitar lagom stora till att passa till fram och baksida på väskan.
Här är en liten kik på hur bitarna blev när de var färdigbroderade...

                                                  
                          Efter det började jag leta efter knappar små,små knappar som jag skulle sy fast i alla blommor????? 

Lite så här!
Flera bilder kommer under veckan..




                                                                                                

3 kommentarer:

Wivi sa...

Aj aj aj. Hoppas det onda snart går över.
Jättesött broderi, ser ut att blir en festväska.

Maja sa...

OJ, vilken underbar väska det kommer att bli!
Fick först en bild för mitt inre hur du stod på huvudet före ner i frysen, så även om det inte var skönt så klarade sig nacken i alla fall;-)
Hoppas att det snart går över!
Kram Maja

Christina sa...

Aj aj, det var inte skoj, hoppas det går över fort. Jag brukar också hänga över kant för att nå i frysboxarna, det ska jag inte göra fler gånger om det är så lätt att knäcka ett revben. Kram Christina