tisdag 3 maj 2011

Vintage:O)))

Idag har kylan återtagit sitt grepp om Blekinge...var väl bara en försmak utav sommar som var här innan...Hoppas verkligen att det blir lite varmare imorgon för då ska jag och ett gäng tjejer från jobbet vara med i Vårruset i Växjö...Blir nog kyliga vindar runt sjön där själva loppet går...Men vad gör man inte för en matkasse. hi hi...:O)))

Nu kan jag visa lite mer bilder från min "Vintage" väska, den är piffad och klar....Inte riktigt min stil, men eftersom jag ska vara gäst på två studentfester ¨så tänkte jag använda väskan då!
Här försökte jag mig på att göra en blomma utav tyll och organza tyg, det luktade väldigt illa kan jag tala om!

En bild från mitt lilla bord i hallen..


Framsidan!

Baksidan..



Närbild på stängningsklaffen...


Som jag skrev i ett annat inlägg så började jag med att maskinbrodera på två tygstycken till fram o baksida, och sen växte väskan från, modellen kommer härifrån...

http://artsycraftybabe.typepad.com/tutorials/phoebe_bag.pdf





14 kommentarer:

Gunilla sa...

Du kommer säkert att ha finaste väskan på mottagningarna! Kram

Christina sa...

Ett ord räcker; Snygg!!!

Inger sa...

Jättesnygg, den kommer att få beundrande blickar.
Kram Inger

Katarina sa...

Så skir och fin! Blev mycket dekorativt med maskinbroderiet! Kram Katarina

Gudrun sa...

Så vackert arbete du gjort på väskan och jag gillar jättemycket knapparna också.
Kram Gudrun

Annika sa...

Den är ju bara så snygg! Kram

Gun Syr och Stickar sa...

Wow, skit snygg. Kan jag hitta tid, så kanske jag knycker idén. Kram Gun

Kerstin sa...

Vilken underbar väska!!
Kram Kerstin

Monica sa...

ohahoh! vad snygg!
kram Monica

Veronica sa...

Supersnygg!! kram Veronica

c-designat sa...

oooh vilken fin väska du har sytt

Ladyronja sa...

supersnygg,

kram

Bibbi sa...

Oj... vad snygg den blev din väska! Det lönar sig att jobba lite extra på grejorna ibland!!

Elisabeth sa...

Vilken hälig väska du gjort!