söndag 15 maj 2011

Mucklor?

Jaha, söndag igen, ett pass kvar på jobbet för denna veckan, sedan semester i en vecka, SKÖNT!!

Fick för mig att jag skulle börja så smått att quilta på min Sampler Quilt från: ?
Men här är i alla fall en bild på min:

Min tanke var att sy linjer uppifrån o ner på hela quilten med ungefär en centimeters mellanrum, börja med en lite nygammal pressarfot som jag inte testat så mycket innan...transparant sömguidesfot med möjlighet att sy 1/4, 3/8, 1/2 och 5/8 med en liten smart linjal i ena kanten... Jag insåg efter ett tag och ett gäng med rader att det ville gärna dra sig! Självklart egentligen, men när man har den senaste Hq maskinen Diamanten så kan man tycka att det ska finnas en bra matning i den! men icke sån icke, jag fick byta till min vanliga övermatningspressafot, en stor klump som fodrar en lite längre skruv än till de andra fötterna...MEN DÅ, hade alltså "mucklorna" varit framme....Skruven är borta?!! Jag har letat i och på alla möjliga tänkbara ställen, där jag förvarar mina pressarfötter och på de ställen där jag inte förvarar mina pressarfötterna, men likväl så är den borta....Nu lyckades jag få dit foten med den lite kortare skruven men jag är inte riktigt säker på att den sitter fast....har provsytt en rad och då gick det, men nu får det vara med letandet tills jag arbetat färdigt för idag, för som sagt jag har ju hela veckan på mig att fortsätta leta....Men kanske om jag har tur så ligger den rätt fram när jag kommer hem ikväll vid halv tio:O)))

3 kommentarer:

Lizzan sa...

Ja tänk vad de där Mucklorna ställer till det för oss och har bort saker, så mycket enklar allt skulle bli utan dem!!
Håller tummarna att de lämnar tillbaka skruven snart!
Kram Lizzan

Bibbi sa...

Mucklor ska man hålla sig väl med... skruvar är ju deras favoriter! Hoppas att de lämnar tillbaka den. Jag provade med att lägga till dig i min blogglista men det funkade inte. Jag provar igen... jag gillar din blogg!!

Immi sa...

Ska nu se om jag kan överlista mucklorna och leta upp skruven, inte säkert dock...Skoj du gillar min blogg, jag kikar in till dig igen...Kram.,