söndag 8 maj 2011

Nu har snart denna helgen gått och mina fyra lediga arbetsdagar är slut...det är så gott att vara ledig några dagar då hinner man verkligen varva ner....

Här har inte gjorts så mycket, igår var vi i Jönköping hos sonen med familj...det är så skoj att träffa vårt barnbarn där uppe, blir inte riktigt så ofta som man vill...Men snart är det sommar och då kanske hon kan vara hos farmor o farfar lite...?
Hanna visade en grytlapp som hon gjort i slöjden, med frihandquiltade cirklar på, den var så fin så...när hon kommer hit ner ska hon sy på farmors symaskin har hon bestämt, tänk om man kunde föra över lite av sitt intresse till barnbarnen, det hade varit trevlig...Hon fyller 10 år till sommaren så hon fixar ju detta lätt!

Jag funderar och funderar över mitt syrum, skulle vilja se över och ändra om bland mina alla? förvaringsmöbler, känner att det är alldeles för många små enheter, hade behövt något rejält där mycket hade fått plats och inte som nu med lådor på lådor med mycket i som säkert bara är till att kasta!




En sån här hylla "expedit" från IKEA hade kanske inte varit dum och haft som förvaring...Tål att tänkas på!

3 kommentarer:

Maja sa...

Tack för tipset!
En sådan har jag liggande ouppackad under sängen;D
Det är visserligen inte IKEA, men från ett annat stort möbelvaruhus!
Nu har jag inte plats, men nästa gång man gör om är det ju en idé att tänka på!
Häftigt många dragkedjor du har!!!
Kram

Wivi sa...

Jag har en IKEA-hylla med 3 fack på bredden och 6 på höjden. Den heter Magiker. När jag ville komplettera så hade den utgått ur sortimentet :(
Vilken blixtlåssamling du har, härligt.

June sa...

Jag blev också imponerad av din blixtlåssamling, wow! =) Men jag tycker nog att dina nuvarande förvaringar är bättre än den från Ikea. Det kommer ju att bli massor med damm i den, tänker jag eftersom det inte går att stänga om den. Men kanske kan du möblera om så att det blir bättre? Eller någon annan möbel som går att stänga om?