onsdag 11 maj 2011

"Indianer o vita"!

Idag har jag haft en ledig dag ifrån arbetet, vädret har varit perfekt för att torka kläder, sol och en del blåst....

Jag har varit på träningsrunda tillsammans med dotter och barnbarnet Mathilda, hon skulle tränas i att promenera lite fortare:O))
 Hon är född "lat", tar dagen och tiden som den kommer,har absolut ingen brådska, kommer jag inte idag så kommer jag imorgon:O))
 Därför hade hon fått läxa ifrån skolan och fritids att hon skulle träna på att gå lite fortare så inte alla de andra barnen måste vänta på henne...så då har vi varit och gått en slinga i skogen på 2 kilometer i eftermiddag.., och jag kan säga att det fick hittas på många hyss för att vi överhuvud taget skulle komma fram till parkeringsplatsen igen...

Mormor fick vara indian med blåbärsris i håret, istället för fjädrar, och hoa runt i skogen och Mathilda var cowboys.Den stackas indianen fick springa backe upp och backe ner för att kunna gömma sig bakom ett träd och cowboysen kom ridande och letade upp honom...kan säga att jag är lite mör ikväll....

Sedan fick vi ha lite naturkunskap och titta på två ödlor som vi såg bredvid stigen och på stigen låg senare en lite kopparsnok och solade sig, den klev jag över utan att se den, och det gick bra det med.! Men till slut kom vi fram till bilen igen.

Nu ikväll har jag plockat och startat upp med buset som kommer ifrån Maja, blir till att fortsätta med det imorgon, innan det är dax för en tur till i indianskogen:O))

Inga kommentarer: