tisdag 17 januari 2012

Pinterest?

Det är tur att man har snälla kompisar på facebook och Msn...?:O)) Vänner som inte tycker att man sitter tillräckligt vid datorn som man gör???? Som bjuder in en till något nytt som man inte har en aning om!:O))
Där det fanns hur mycket fint som helst att kika runt på!

PINTEREST!

Vad är då detta?

Det har jag ingen aning om?? men gick med, gjorde jag, och fastnade där! i en himla massa bilder på olika sydda saker.

Jag var på jakt efter någon form utav väskmönster och det fanns det där bland allt annat. Där fanns helt underbara förkläden både till barn och vuxna. Vintageförkläden som man kan sy i härliga tyger, härliga kvilttyger....Det är bara till att söka på vad man är intresserad utav.

Däremot så vet jag inte hur man följder någon eller om man ska själv lägga in bilder på vad man hittar eller vad man själv har sytt?
Jag är inte så "haj" på det engelska språket eller kan det kanske vara så, att jag inte orkar sätta mig in i allt som står där...?

Som sagt en väska skulle jag då sy framöver. Har nämligen en utmaning ifrån ett gäng Kviltmucklor, att vi ska sy varsin väska utav ett litet tygkitt som kommer ifrån ToT..Det är ett 9 remsor och en panelbit i samma serie tyger och så får man sätta till ett tyg till ifrån samma serie och så ett helt annat.
Är även en träspole med i paketet som ska ingå i väskan?
 Men för egen del så är det nog panelbiten jag har med huvudbry med!
Alltsammans är hemligt, så några bilder kommer inte upp och jag kan inte visa vilket tyg som är tillagt, för vi ska inte veta vilka av oss som sytt vilken väska.
Det har vi sen röstning om:O))

Detta var utmaningen ifjol, en liten plastficka som man fick sy vad som helt ifrån, allt skulle ingå t.om plastfickan:O))

Då gjorde jag en väska utav mina tygbitar:O))


med vidhängande necce! 

Så typiskt att jag redan hade gjort min väska, men, men det är bara att tänka vidare:O)))

3 kommentarer:

Bibbi sa...

Ja... så är det!! Den som inget har att göra... skaffar sig nåt! Men det kan ju bli roligt förstås! Du får läsa på lite till så går det nog upp ett ljus!
Din väska är jättefin och nessen också!!
Kram

Lizzan sa...

Snygg väska och necessär!!!
Kram Lizzan

Agneta sa...

Fin väska och necessär!
Jag är med på Pinterest och tycker det är jättebra ställe att samla länkar på och sortera dem i grupper. Det är ju mycket lättare att hitta länkarna när man ser bilden som man valt. Och så kommer man ju åt dem från vilken dator som helst.
Sen är det ju roligt att följa andra och få ännu fler fina idéer, men det tar ju lite tid när man blir sittande och titta på allt.
Det går bra att skapa svenska rubriker och text på den egna boarden.
Lycka till med Pinterest!