torsdag 5 januari 2012

Trettonafton!

Tidigt i morse, när det fortfarande var kolmörkt ute, så vaknde jag av att huslarmet stod och pep, pep som en brandvarnare gör när batterierna är slut. Ett ljud som är som det värsta terrorljud när man ligger i sin säng och har blivet väckt utav något som man först inte riktigt vet vad!?

 Man ligger och lyssnar och lyssnar och blir mer och mer irriterad utav detta ljud, förstod efter ett tag att strömmen hade gått! Trots att det inte blåst något vidare ute!
Men när vi till slut steg upp så fungerade lyset i vissa rum, i vissa eluttag?  Men så klart inte kaffebryggaren....:O))

Efter några timmar utan kaffe, dator och symaskin så hade kraftbolaget till slut hittat felet i gatan vid ett elskåp, det var en kabel som hade brunnit, och som tur var så grävde de snabbt upp asfalten och lagade kablen och ordning var åter återställd på gatan.
Snabbt kunde jag sätta på kaffe och datorn för att se vad som hänt i världen.....
Jösse namn!! säger jag bara vad man är kaffe och dator beroende.....?

Sedan idag har jag varit lite barnvakt igen till mitt öronsjuka barnbarn, som dock har repat på sig igen...
Ifrån henne kan man få många roligt skratt och träffande tankar....

När jag satt vid min symaskin och hon satt vid min dator, så satt så klart jag och åt godis...
Vad äter du mormor? Godis?
Mmmm, sa jag, vill du ha?
Nej tack, jag äter inte det!
 
  Mycket förståndig 7åring:O))

Senare när vi var hemma hos henne för att vänta hem hennes mamma från jobbet, så städade vi lite tillsammans.
Mormor, varför måste allt alltid vara så perfekt?? när mamma kommer hem!?
Ja, vad svara man då?:O))

Måste allting alltid vara så perfekt???

Det ligger lite i den frågan tycker jag.......
Är vi kanske lite för perfekta alla vi som syr??
Ja, jag är det säkert, det vet jag...
Jag har lite svårt för att enbart leka med tyger och mönster, vilket jag gärna hade velat!
Hoppas jag kan jobba lite mera på detta!

3 kommentarer:

Maja sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maja sa...

Du får ta barnbarnets visa fråga som en ledstjärna och utmaning!
Mindre perfektion och mer lek gör livet roligare!
OCH om det inte gör det så måste man antagligen öva sig på att ha ännu mindre perfektion!!!
OCH så åkte jag dit direkt:
Ville inte att det skulle stå kran i stället för kram;-0)
Stor KRAM

Lizzan sa...

JAg är minsann inte perfekt inte med det jag syr och inte annars heller för den delen. Jag syr för att må bra och ska jag kämpa för att få allt perfekt så mister det sin tjusning för mig. Men sån ä jag!!
Måste bara få säga att jag tycker nog att ditt barnbarn är en riktigt kloking!
Kram Lizzan