måndag 2 januari 2012

2012

Känns lite konstigt att skriva ett nytt år.... trots att det är den andra dagen idag!

Blir ingen summering hos mig, vad jag har sytt, eller vad jag skulle sytt, eller vad jag ska sy:O)))
Det får bli vad det blir, när det inte blir som jag tänkte::

Fast lite tänkte jag igår och då blev ett förkläde färdigt som skulle varit färdigt innan jul, men det blev det inte!
Så nu är det färdigt:O))

Jag kände mig även duktig och gjorde färdig min jullöpare, den som tråden tog slut när jag kviltade. Fick tråd ifrån Solbrodyr och kviltade den klar innan jul, men sen blev det så klart liggande för att få på sista kantremsan.
Sydde fast remsan för hand samtidigt som jag tittade på Ivanhoe på Tv, det var ju en lång film så kanten kom på till slut!




Maskinbroderikviltning, en himla massa tråd gick det åt:O))
Så har jag haft en inneboende i mitt syrum inatt, så jag trodde inte att jag skulle hinna sy något i dag. Barnbarnet har öroninflammtion och då fick vi ställa upp och vara barn och nattvakt idag...
Men hon är på bättringvägen, så i eftermiddag när hon åkt hem, så startade jag upp ett litet nytt syprojekt.,

Jag är bara i början men tanken var att det skulle bli någon form av förvaring till min plattång. Just när man använt den och behöver frakta den innan den svalnat, så kan det vara bra att ha något värmetåligt fodral till den.
Tygerna jag hittade blev en bildpanel från Loralie med badande damer på, och lite tyger som passade till!



Efter val av damer och skärande utav tyg så är jag så här långt kommen..







Här är det mackat med grytlappsvadd och klart för vidare äventyr!

8 kommentarer:

Bibbi sa...

Din jullöpare blev JÄTTEFIN! Men jag kan nog tycka att den är allround inte bara till julen!?

Har du tänkt på att du kan använda värmetåligt (lite silverfärgat) överdrag som används på strykbrädan till ditt plattångsfodral?
Ha det gott

Maja sa...

Din julduk blev verkligen snygg!!
Jag har fortfarande inte gjort färdigt min!!!!!!
Kram

Lizzan sa...

Det är nog bäst att inte planera så mycket utan låta dagen komma som den kommer och sy det man känner för, blir nog bäst så!
Kram Lizzan

Gudrun sa...

Gillar din jullöpare jättemycket.
Kram Gudrun

Gunilla sa...

Jag tillhör också jullöparens beundrarskara!

Carin sa...

Jättefin jullöpare och fantastisk kviltning!

Birgitta i Gävle sa...

Vad fin din löpare är.

Catarina C sa...

Löparen blev kanonfin och vilken quiltning du har gjort, bra jobbat!