tisdag 12 april 2011

Award?

Igår fick jag en Award ifrån Maja med bloggen: http://majasparadis.blogspot.com/

Det är bloggare med färre än 100 följare som får denna award som uppmuntran.
1. Man ska länka till givaren.
2. Skicka vidare till 5 andra bloggar.
3. Svara på 5 frågor.

Första frågan är:

 Varför du började blogga?

Och för min del berodde det mycket på att Zoomin skulle läggas ner! Nu gjorde den ju inte riktig det, utan man skulle börja betala istället, och det hade jag verkligen  ingen lust med..
Först i början tyckte jag inte alls om att blogga, kände mig inte hemma här, men efter hand lärde man sig detta också. Nu tycker jag det fungerar bra och jag vill skriva något lite varje dag.. Men så blir det oftas inte:
Det jag saknar är att man inte kan svara varandra på samma bra sätt som med zoomin eller att det finns en gästbok, (kan kanske finnas men jag har inte fattat hur man gör då)

Vilka bloggar följer jag?
Jag förljer en himla massa bloggar, alldeles för många om jag ska var ärlig:O)) Detta inkräktar mycket på syningen och jag måste minska på läsandet, men det är ju så himla roligt och beroende..De som jag absolut följer är de som finns här på bloggen till höger på sidan och så finns det en massa andra. På vissa är jag anonym vilket inte känns bra men så blir det ibland. Jag följer många heminredningsbloggar också, för det tycker jag också är roligt att se hur fint alla dessa vita människor har det hemma:O) Kan kanske blir lite för bra ibland när det målas först vitt sedan svart och så tillbaka till vitt igen. Men visst det påminner kanske om hur vi är! som först köper tyg sedan skär sönder det och så syr ihop det igen, helt tokigt igentligen....

Favoritfärg?

Det är helt beroende på vilket humör jag är, men mest är jag grön!! Det minsta jag syr i är nog blått....o rött.... Äsch, det flesta färger är fina beroende på vad det ska vara till!

Favortifilm?

Jag är nu inte så mycket för film, kommer nästan aldrig ihåg vad jag har sett för film när den är slut...Går nästan aldrig på bio och får nu fundera väldigt!! vilken var det den sista filmen jag var på och vad hette den??Jo, Änglagård tre var det ju.....ja jag är helt hopplös...Men jag gillar lite roliga svenska filmer...
Tänk förr i världen när man var ung, länge sedan,,,,då var jag och Km på bio säkert två, tre gånger i veckan...Vi såg det mesta som visades.....fick kanske för mycket filmkunskap då...

Vilket land skulle du vilja besöka och varför?

Nu är jag fortfarande lika tråkigt, men jag trivs bra i Sverige och känner inte för att åka på några vidare utlandsresor...Tycker lika bra om att resa i vårt fina land och åker då till några lite större städer och kika runt i..
Men visst skulle jag absolut åka till något annat land då vare det nog USA, just för att se hur fruktasvärt stort allt där är, människor, omgivningar och så för att handla tyger:O)))

Jag skulle vilja ge denna award vidare till:
http://carinasyr.blogspot.com/

http://giggisyr.blogspot.com/

http://sammanfaller.blogspot.com/

http://ingaredstoka.blogspot.com/

http://eva-evaskrypin.blogspot.com/

Inga kommentarer: