onsdag 20 april 2011

Förkläde!

Idag har jag haft en relativt lugn dag...Började dagen med besök i affären för att inhandla påskliljor och penseer inför påsken. Var ute tidigt, men! det var det fler som var.....Men det gick bra till slut...
Hann även plantera lite "avläggor" som stått i vatten och blivet så mycket rötter på och som verkligen behövde komma i lite jord. Det var nässlor, hälsoblomma och mårbacka pelagoner. Pelagonerna är jag särkilt  rädd om eftersom jag fått dom av en ovanlig kvinna som inte lever längre..
Sedan fick jag fina fuchsia plantor utav min bror när jag var där idag....Så även dom kom i jorden och satta på tillväxt i zinkbaljan...        
Efteråt städade jag ock la på min nya duk på altanen, där kan man även se en fin påskbukett som jag fått utav en kär vän som fick låna undertråd av mig idag....


Sedan vill jag visa ett praktiskt och bra förkläde som jag började sy på när jag var i Fegen...På det är det dubbla fickrader där  man kan lägga i och få plats med alla dessa tillbehör som i alla fall jag lägger runt omkring mig och inte hittar när jag sen behöver det!
Jag hade inget mönster utan hade hittat en bild på nätet någonstans, vet inte var, som jag utgick ifrån och så här blev det!                  
                               

                                              

4 kommentarer:

Ingaredstoka sa...

Förklädet är ju helt underbart!!! Syperläckert! Kramar Susanne

Vibeke Pingel sa...

Grattis med nya duken. Den er så fin, så fin og ser så flot ut på balkonen, så nu kan våren komme :-)
Knus
Vibeke

Maja sa...

Jag gillar ditt förkläde!
Har ett som jag fick när jag fyllde år.
Det är så bra att ha ordning på de nödvändigaste sysakerna!
Kram

Ullis sa...

Vilket smart och snyggt förkläde! Kramar Ullis