måndag 4 april 2011

Sol!

Så var helgens aktiviteter slut...o jag är ledig idag också, skönt.....

Det har varit kurs med Lappleken, kursledaren var Eva Johansson som visade alla sina fantastiska täcken sydda utav scraps..


Mycket handlade om att ta tillvara på det man har, använda upp gamla tyger som ligger och skräpar i garderoben, sätta till ett enfärgat bastyg och så köra igång. Jag drömde till slut om långa bitar, små bitar, fyrkantiga bitar och bitar i alla former..

Hade tänkt att göra en quilt i flätteknik, men kände att jag behövde vara för mig själv för att lösa det, så jag började lite lätt med att skära sönder en charmpack och där sätta till ljusa tyger som jag hade innan skurit upp i remsor..

Ska nog idag fortsätta med att sy ihop remsorna, men först får det bli lite hushållsarbete och en promenad..

4 kommentarer:

Maja sa...

Här ska också sys med charmpack idag!!!
Kul att se din tanke!
Fina tyger de där Verna!
Kram Maja

Källeboda lantliv sa...

wow ! det ser snyggt ut ...vilka fina färgkombinationer ...så vårlika ...det var ju kul att du blir inspirerad att plantera ..det är ju lite meningen ..jag kan bli sugen på att skapa sådana fina lapptekniker med..men symaskinen å jag är inte sådana vänner längre som vi var förr ...jag målar hellre ..ha en fortsatt bra kväll ..kram jeanette.kallebodalantliv

Lizzan sa...

Vilken härlig helg!! Och din quilt ser urmysig ut!!
Kram Lizzan

evaj sa...

Tack för trevliga dagar och din quilt kommer att bli jätte fin!!Kramar och hälsa alla "lekare""