tisdag 19 april 2011

Syhelg..

Så var helgens underbara syträff med underbara quiltmucklor över för denna gången! Tiden går alldeles för fort bara, 4 dagar som rinner iväg med syning, mycket skratt, god mat och lite lite sömn...Men vad gör väl det, det är så skoj att träffa alla igen, en del som man bara träffar en gång om året, vilket är alldeles för lite!

På denna underbara plats var vi:    Utsikt ifrån fönstret på rummet....

Vi hade fått en utmaning ifrån förra året som skulle vara färdig iår...Vi fick denna lilla plastmapp med tyger, man fick lägga till ett tyg och allt annat skulle vara med i projektet som syddes...t.om plastmappen!


    Jag funderade och funderade för att komma på vad jag skulle sy, detta är hemligt eftersom vi sen har en visning där man får titta och försöka lista ut vem av oss som sytt vilken sak..Fullständigt omöjligt bland 14 så duktiga sömmerskor....Men detta var vad som blev sytt:


                                                     Mitt bidrag är väskan här i
                                                     framkanten....med en liten sminkväska och en plastficka inuti!

Vi har även en Sy tillsammans där vi redan hemma hade skurit ut bitar i en viss storlek för att sen få en instruktion när vi startade som ingen visste vad det skulle bli..Tack G för denna!

                                                 Så här många trevliga olika påsar blev det!

En dag var vi till Tyger o Ting och inhandlade diverse saker som är bra att ha. En mycket trevlig affär med jättemycket fint inuti....  http://tygeroting.blogspot.com/  på deras blogg här kan man läsa vidare...
                                                                                    
Själv har man stora förväntningar på ALLT man ska hinna sy, men jag vet ju sedan tidigare år att det blir inte så mycket som man vill och tror. Men något fick jag i alla fall ihop...

                                            Toppen till denna quilt där bitarna var tillskurna innan. Så nu återstår mackning och quiltning, ett stort arbete....

Hann även sy en liten väska till:O)) som fanns med som kit i en bok som heter: Sy utav Cath Kidsten.

                                         En söt lite lagom sommarväska....

Så TACK alla tjejer för detta året längtar redan till nästa!

5 kommentarer:

Maja sa...

Härliga bilder på fina projekt!
Vill inte ens försöka att rangordna dina alster!
Tack för påminnelsen om den blå väskan. Den har jag glömt att sy!!!
Kram

Gudrun sa...

Så ljuvliga saker du sytt,som alltid!
kram Gudrun

Katarina sa...

Vilka underbara alster ni sydde av utmaningen! Du fick ju en hel del fint sytt dessa dagar också! Kram Katarina

Vibeke Pingel sa...

Jamen så flittig du har varit og så fina saker, det blev til. Du kan helt bestemt vare nöjdt :o)
Knus
Vibeke

Källeboda lantliv sa...

wow ! vad du är duktig ...så fina saker som ni , du gjort ...måste vara kul att ha sådana träffar...när jag ser dina påsar så tänker jag på att de hade varit perfekta som sagopåsar till förskolorna ...kanske kunde du börja sälja till oss..vi hinner ju inte sy själva ...förresten jag gillade verkligen väskan som du sytt ..med cath Kidsten märket ..en sådan skulle jag me vilja ha ...tar du beställningar ? kramar jeanette.kallebodalantliv