tisdag 5 april 2011

Bak..

Idag på förmiddagen satte jag igång och bakade några sorters kakor som ska följa med på en syträff längre fram i april...skönt att ha detta fixat, skulle gjort en sort till men mitt farinsocker hade blivet stenhårt så det gick inte att använda? Får bli en annan dag istället som jag gör de kakorna...

Jag hann även gå en liten runda nu i eftermiddag för på radion sa de tidigare att det skulle börja regna vid 16tiden och tro det eller ej, men nu regnar det..Tänk att de kunde ha såå rätt:O))

Planterade några vår arrangemang eftersom det var en helt underbar vårligt och skön dag igår, tur man tog tillvara på det!
Gick även omkring lite i trädgården och kika efter vitsippor...och kan man tänka sig! de hade börjat att visa sig.
Om man titta här på bilden ( kan var lite svårt att se) så ser man hur de försöker resa sig och blir det nu bara lite mera värme så kommer dom med stormsteg och då är det
VÅR!!!


Jag kan även visa en liten smakbit utav ett nytt projekt som ska göras, men vad det ska bli vet jag inte ännu:O))                                

Min vårtopp som jag sydde utav Modas tyger Verna är nu ihopsydd och ska få sig någon form utav bård och kant, men hur, får nog fundera på,  förslag kanske?

4 kommentarer:

Monica sa...

Bra att Du bakar så tidigt, så kanske de blir uppätna innan syträffen.......så slipper jag blir frestad :-)) ser fram emot att ses! kramis

Immi sa...

Hi hi hi, ja risken är nog stor!!Ses, kram..

Maja sa...

Så mycket fint du visar idag!
Visst är det vår, men hos oss regnar det och blåser idag!
kram

Källeboda lantliv sa...

härligt med nybakta kakor ...det luktar så gott och så är det ju en härlig känsla med nybakat ..alltid lika gott ! du har ju också varit duktig och planterat ..visst är det skönt att vara ute å pyssla ...dina arrangemang var ju välkomnande gulliga ! ha det så bra ...kram jeanette.kallebodalantliv